BE CH GE IN KR LE WI ZI
10 2 12 6 12 12 8 12

CN CO LT ME RO ST ER
24 6 10 4 4 4 10

Infrarood zicht
Taai
Uiterlijk kenmerk I
Metabolisme -I
Karakter: neiging Sadist

Goblin (aardman)

Aardmannetjes zijn kleine, verveldende bergbewoners, verwant aan de Orks. Als een stelletje mieren bouwen ze enorme gangenstelsels onder de oppervlakte, maar deze gangenstelsels missen de grandeur van de dwergenwoningen. Aardmannetjes zijn meestal vals, zelfzuchtig en gemeen. Ze zijn gierig en gemakkelijk door omkoping tot de meest verschrikkelijke dingen te brengen. Gelukkig voor de buitenwereld zijn de Aardmannetjes onderling heel verdeeld en liggen ze voortdurend overhoop met elkaar, de orken, de kobolden, de heuvelreuzen enzovoorts. Ze leven in clanverband in dorpjes in de wildernis, soms delen ze met meerdere stammen een verlaten dwergenmijn. Ze zijn slechts een bedreiging als een boosaardig heerser van een wat groter formaat hen onder zich weet te verenigen. En zelfs dan zijn ze maar beperkt van nut. Orks zijn veel beter te gebruiken als leger: sterker, beter gedisciplineerd, nuttiger. Goblins zijn het typische kanonnenvoer wat in horde na horde op de vijand af kan worden gestuurd. Ze vinden het immers leuk om te vechten.

De cultuur van de aardmannen is gericht op het verdragen van en toebrengen van pijn. Iemand die veel pijn weet te verdragen of deskundig weet toe te brengen heeft in een aardmannengemeenschap een hoge status. Men kan daarom beter maar niet levend in handen van een clan Aardmannetjes vallen.

Aardmannen worden veracht door alle"beschaafde"rassen en alle onbeschaafde rassen welke groter zijn dan zij.