Bewegen
Iedere draai tot 180 graden, zet naar een aangrenzend veld recht of schuin vooruit kost 1 AP. Hierbij gelden de volgende beperkingen:
  1. Een personage mag in één beurt nooit meer AP aan verplaatsingen uitgeven als zijn of haar LE/3. Deze beperking geldt niet voor draaien.
  2. Een zet mag nooit schuin achteruit.
  3. Een zet achteruit of zijwaarts kost dubbele AP.
  4. Obstakels als meubels, muren en deuren kunnen sommige bewegingen onmogelijk maken tenzij men een test van Sport: Acrobatiek haalt.
  5. Als men op een veld terecht komt naast een actieve tegenstander mag men die ronde niet meer zetten (wel draaien). Actief = heeft minstens 1 AP welke aan aanvallen op het personage zou mogen worden uitgegeven. Deze beperking geldt bijvoorbeeld niet als :
    • De tegenstander het betrokken personage niet zou kunnen aanvallen omdat deze niet in zijn bereik staat.
    • De tegenstander zijn AP kwijtraakt
    • Er staat een hindernis tussen beiden in waar het wapen niet doorheen kan
  6. Een zet is normaal ongeveer 2 meter oftewel 1 veldje . Harder lopen vereist gebruik van Sport: hardlopen.
Het is normaal verboden om met meer dan een persoon in hetzelfde vak te staan. Je mág een ander personage wel doorlaten. Dit kost de persoon die door laat én hij die door gelaten wordt een extra AP.

Soms is kruipen de enige manier om je voort te bewegen, bijvoorbeeld in een nauwe gang of als iemand je omgooit. Het kost géén AP om jezelf op de grond te laten vallen, maar het kost 3 AP om weer op te staan. Kruipen kost dubbele AP.