Tips
Het gevechtssysteem kent meerdere nuances, verstopte truukjes en gebruiksmogelijkheden. Een paar belangrijke tips:
  • Verrassing kan dodelijk zijn. Probeer altijd de tegenstander te besluipen en hem te verrassen als dat enigszins mogelijk is.
  • Val een tegenstander bij voorkeur in zijn rug aan. Niet alleen levert dat een bonus op, maar hij kan dan niet parreren of blokkeren.
  • Kun je een tegenstander moeilijk raken? Probeer dan het volgende:
    • Spaar AP in aanval om de aanvalsrang op te hogen.
    • Probeer aan te vallen in de rug van de tegenstander. Op deze manier moet hij ontwijken gebruiken, wat meestal een lagere verdediging oplevert. Bovendien geeft een dergelijke positie altijd een betere kans om te raken.
    • Als je in een team vecht, houdt dan rekening met de andere groepsleden. Zelfs als je zelf niet in staat bent om iemand te raken kun je zo bewegen dat iemand anders dat wel kan.
    • Doe je weinig schade omdat de tegenstander een te hoge drempel heeft, denk dan eens aan het gebruik van een ander wapen dat de drempel verlaagt.
  • Gebruik harnas, geef AP uit aan het ophogen van drempel of zorg ervoor dat je niet geraakt wordt.
  • Onderschat nooit de nadelige effecten van een te lage ZI of KR.
  • Trek terug voor een aanval indien dit mogelijk is.
  • Verhoog de drempel tegen een aanval als je het idee hebt dat deze aanval gevaarlijk kan zijn.
  • In bepaalde situaties kan een bijzondere aanval een gevecht beslissen. Bestudeer de verschillende correcties bij de vaardigheid Aanval.
  • Houdt rekening met je groepsgenoten:
    • Als jij terugtrekt, laat je misschien een groepsgenoot onbeschermd.
    • Goede krijger zijn ook nodig om de zwakkere groepsleden te beschermen.
    • Vermijdt een positie zodat je groepsgenoot niet meer terug kan trekken.
    • Alleen vechten tegen een overmacht is moedig maar vaak dwaas. Laat je niet omsingelen.
    • Gebruik aanwijzingen om je medegroepsgenoten te waarschuwen.
  • Houdt rekening met het gedrag van de tegenstander:
    • Intelligente tegenstanders zullen proberen de gevaarlijke tegenstander welke het gemakkelijkst uit te schakelen is, als eerste aan te vallen.
    • Een schutter welke veel schade doet moet dus worden beschermd, want hij kan zich moeilijker verdedigen en is een goed doelwit.
    • Indien dat niet duidelijk is, zullen ze proberen het aantal tegenstanders zo snel mogelijk te verminderen.
    • Indien ze niet kunnen kiezen wie ze aan moeten vallen kiezen ze bij voorkeur de lelijkste tegenstander.