Rondes

Na de voorbereiding wordt het gevecht verder uitgespeeld in ronde’s waarin de spelers en hun tegenstanders ieder aan de beurt komen. Eerst komen alle deelnemers van het eerste team aan de beurt, daarna alle deelnemers van het tweede team.
Het meest alerte team is het eerst aan de beurt.
Zijn beide teams even alert, dan is het team het eerst aan de beurt met de hoogste gemiddelde rang in de vaardigheid Oefening: vechten.
Hebben beide teams een even hoge gemiddelde rang Oefening: vechten dan is het team van de spelers als eerste aan de beurt.
De volgorde van de teams blijft vaststaan voor het hele gevecht. Binnen een team beweegt het personage met de hoogste rang Oefening: vechten altijd het eerst. Als twee personages een even hoge rang hebben spreken ze onderling een volgorde af, welke voor de rest van dit gevecht blijft bestaan.
Iedere ronde kent een aantal stappen, na de laatste stap wordt overgegaan op de volgende ronde, net zolang het gevecht naar inschatting van de spelleider beeindigd is.

Volgorde binnen een ronde is als volgt:
  1. Groep 1 voert acties uit. Men handelt op volgorde van de rang Oefening. Groep 2 kan reageren met reacties. Aciets welke effect hebben overe meerdere ronde's duren tot het personage na het verstrijken van het aantal ronde's opnieuw aan de beurt komt.
  2. Groep 1 krijgt nieuwe AP.
  3. Groep 1 verdubbelt AP welke gespaard zijn voor aanval, verdediging en bewegen. AP welke niet zijn gespaard met een bepaald doel verdubbelen niet.
  4. Effecten welke op leden van groep 1 betrekking hebben en per rodne werken (zoals bloeden) , hebben nu effect.

  5. Groep 2 voert acties uit. Groep 1 reacties
  6. Groep 2 krijgt nieuwe AP. Zie B)
  7. Groep 2 verdubbelt AP als onder C)
  8. Als D, maar nu voor Groep 2