Lasso's en netten.
Lasso's en netten zijn effectieve wapens om iemand uit te schakelen, maar nauwelijks geschikt om in melee tegen iemand anders te vechten. Er zijn een aantal speciale regels met betrekking tot het gebruik van deze wapens:
  1. Ze doen nooit GE schade. Als de tabel aangeeft dat er GE schade wordt gedaan, wordt in plaats daarvan LE schade geleden
  2. Kritieke schade is van het type Wurg.
  3. Indien een slachtoffer door een aanval met een dergelijk wapen op 0 LE of lager komt, valt hij.
  4. De rest van de schade is altijd tijdelijk. Als het wapen wordt verwijderd verdwijnt de schade
  5. Verwijderen van het wapen kan op de volgende manier:
    • Door iemand van buiten af: 15 AP
    • Door het kapot te trekken: Haal een KR test moet een moeilijkheid van 10. Deze niet-kritische test kost 4 AP.
    • Door het kapot te snijden van binnenuit. Bij een net kan Dit kan alleen met een mes, dolk of kort zwaard, andere wapens zijn te lang of niet geschikt. Het kost 2 APvoor het doorsnijden van een lasso en 12 AP voor het doorsnijden van een net.
  6. Ieder wapen is maar 1x bruikbaar.
  7. Bij een lasso kan iemand die het andere einde vasthoud er voor zorgen dat de ander niet weg kan lopen. Dit vereist een hogere kracht dan de ander, en voor iedere 2 AP dat de vluchter uitgeeft met aan hem te trekken moet degene die de lasso vast houdt minstens 1 AP aan beweging uitgeven.

Naam TM KG TP $ KR BE Aanval Drempel Verval Snelheid Herlaad Bereik X
Lasso - 3 2 0,5 12 15 -2 -3 1 8 8 4/10 -
Werpnet - 5 2 5 14 15 0 -4 4 8 8 4/8 -
Bola - 2 3 1 13 13 +2 -2 1 6 4 4/24 -
Verstevigd 1 +2 - x2 +1 - - - +1 +1 - -/+1 2

X= maximum aantal keren dat de modificatie op een wapen mogelijk is.
De verstevigd-modificaties verdubbelt de tijd die het kost om het wapen los te maken. Om het kapot te scheuren is een 5 punten moeilijker test nodig.