Zwepen
Een zweep is eigenlijk niet zo effectief als męleewapen.
Het heeft het voordeel dat er een soort omwikkel-aanval mee kan worden gedaan, waarmee een tegenstander buiten gevecht kan worden gesteld zonder dat hij gevaarlijk wordt beschadigd. Zo'n omwikkel aanval vereist een andere techniek en heeft een andere aanvalswaarde dan normaal
De aanval heeft de volgende nadelen:
  1. Ze doen nooit GE schade. Als de tabel aangeeft dat er GE schade wordt gedaan, wordt in plaats daarvan LE schade geleden
  2. Indien een slachtoffer door een aanval met een dergelijk wapen op 0 LE of lager komt, valt hij
  3. De rest van de schade is altijd tijdelijk. Als het wapen wordt verwijderd verdwijnt de schade
  4. Klitieke schade (welek ook verdwijnt als het wapen wordt verwijderd) is van het wurg-type)
  5. Verwijderen van het wapen kan op de volgende manier:
    • Door iemand van buiten af: 10 AP
    • Door het kapot te trekken: Haal een KR test moet een moeilijkheid van 6. Deze niet-kritische test kost 4 AP.
    • Door het kapot te snijden met een kort, scherp wapen (Sn of Ha) Dit kost 4 AP
  6. Als het wapen een succesvolle aanval van dit soort heeft gedaan kan het niet meer gebruikt worden tot het moment dat het wordt verwijderd.
  7. Iemand die het andere einde vasthoud er voor zorgen dat de ander niet weg kan lopen. Dit vereist een hogere kracht dan de ander, en voor iedere 2m dat de vluchter uitgeeft met aan hem te trekken moet degene die de lasso vast houdt minstens 1 AP uitgeven.

Naam TM KG TP $ Aanval Drempel Pareer Snelheid X
Zweep (normaal) - 2 2 2 -3 - -15 6 -
Zweep (omwikkel) - 2 2 2 -3 -4 -15 8 -
Metaal uiteinde 1 +1 +1 x2 - -1 - - 1
Lang 2 +2 +1 x2 -1 - - +1 1
Extra tong 3 +1 - x2 +1 - - +1 6

De Lang modificatie heeft 1 extra BP bereik, maar werkt niet binnen een bereik van 1 BP!