Telekinese WI 0 1

Het verplaatsen van voorwerpen met behulp van magie.

Krachtveld 20/ WI 15
De gebruiker maakt een statisch krachtveld met een oppervlakte van 4M2 te maken, voldoende om 1 mens te omvatten. Het blokkeert giftige gassen en vereist een d20 krachttest tegen -5 om er doorheen te lopen of aan te vallen(kost 3 AP) en werkt 1 M.
-20/-3/ weert regen of kleine insecten af.
+2/-/- per punt krachttest.
+5/-/- per extra mens/4m2 /beweegt met magier mee/stoot water af (per factor)


Manipulatie 15/ WI 15
De gebruiker manipuleert een object van 1 kg binnen het zicht niet verder weg dan 6 meter. Hij kan er gedurende 1 min handelingen mee verrichten alsof hij het zelf in zijn handen had en hij een BE. LE en KR van 10 had (vechten, zakken rollen, etc). Gebruik van telekinese geeft geen rangen in de te gebruiken vaardigheden, dus als men bijvoorbeeld een houtbijtel wil bedienen helpt het nog steeds als men de vaardigheid "Ambacht: Timmerman" beheerst.
+1/-/- per extra object, +1BE, +2m, +1min, (per factor)
+1/-/- gewicht x2 en KR +1, maar BE-1

Bedenk echter wel dat veel vaardigheden een drempel van BE hebben. Een blok van een ton optillen en als geimproviseerd projectiel gebruiken kan dus, maar zal als men de BE niet verhoogt waarschijnlijk missen. Als het aankomt doet het wel erg veel pijn!

Pyrokinese 10/ WI 15
Maakt een voorwerp warmer of kouder door atomen harder of minder hard te laten trillen: Verhoogt of verlaagt de temperatuur van een voorwerp binnen 6 meter van 1 kg tot de kook- of vries temperatuur van water. Indien het voorwerp een levend wezen is of gedragen wordt door een levend wezen geeft het een resultaat van 1 Hitte of kou, maar krijgt het doelwit een d20 ER test om de effecten te ontlopen.
+5/-/- per +100/-5 celcius extra gerekend van kamertemperatuur (Dit maakt het resultaat van een aanval +1 punt)
+1/-/- kgx2
+10/-/- doel is onderdeel groter geheel.

Men kan Pirokinese natuurlijk ook gebruiken om een steen te verwarmen voor het bakken van een eitje!

Vliegen 20/ WI 15
Het verplaatsen van het eigen lichaam. Standaard verhindert de gebruiker zichzelf verhindert te vallen voor 15 minuten, óf krijgt een +30 op sport: springen, waarbij de handicaps van die vaardigheid mogen worden genegeerd.
Deze test moet onmiddelijk plaatsvinden na de spreuk.
Bedenk dat het laten vliegen van grotere voorwerpen onder de toepassing manipulatie valt.
+10/-/- kan 1M per seconde ronde door de lucht vliegen,
+5/-/- per extra persoon, 15 extra rangen sport: springen. Of extra m/s


Dit is een Magische vaardigheid.
Dit betekent dat de gebruiker minimaal ook over de vaardigheid Toveren tot een voldoende rang dient te beschikken
en de achtergrondsoptie Magisch Talent dient te hebben.


Voorbeeld van Telekinese: manipulatie
Afkortingen en symbolen
  Uitleg van de omschrijving

Voorbeeld van Telekinese: Manipulatie

De groep avonturiers staat onder aan een steile, kale rotswand. Ze zouden eigenlijk de rotswand willen beklimmen, maar deze is glad en geeft geen steunpunten. Maar bovenaan is een uitstekend stuk rots te zien. Als de groep daar een touw over heen kan slaan, kan iedereen wel omhoog klimmen of omhoog worden gehesen.
Esmeralda gebruikt hiervoor Telekinese: Manipulatie. Het is de bedoeling om het uiteinde vanaf een afstand een stuk koord om de punt heen te bewegen. Het koord weegt bij elkaar maar 1 kg, maar is zelf niet sterk genoeg om een mens te dragen, maar kan wel worden gebruikt om het uiteinde van een sterker touw omhoog te trekken.
De hele actie om het uiteinde van het touw om de punt heen te laten lopen vereist geen test van een bepaalde vaardigheid. De spelleider bepaald dat iemand met een BE van 5 hiervoor al genoeg BE heeft. Met manipulatie is normaal een BE van 10 mogelijk, meer dan genoeg voor deze actie.

Test van de vaardigheid Telekinese:

Esmeralda heeft een talent (WI) van 19,
en een rang Telekinese van 16.
Telekinese: manipulatie heeft normaal een Handicap WI van 15. Esmeralda voldoet hier ruim aan. Handicap = 0.
Toeval is 0,
Standaard moeilijkheid is 15. Het uitsteeksel ligt echter op 12 meter hoogte en standaard manipulatie gaat niet verder dan 6 meter. Esmeralda verhoogt de moeilijkheid met 3 punten om de extra afstand te compenseren. Moeilijkheid wordt hierdoor 15+3=18

Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     16 + 19 - 0 - 0 - 18    = 17
Drempel
1

Deze test is geen enkel probleem voor Esmeralda.
Nu moet Esmeralda nog een test van de vaardigheid "Toveren" maken om de betovering ook af te laten gaan.
Ze kiest voor de toepassing "spreuk" en probeert de kosten van de spreuk te beperken tot 1 enkele CN

Test van de vaardigheid Toveren:

Esmeralda heeft een IN van 19,
en een rang in de vaardigheid Toveren van 16.
De toepassing spreuk heeft een handicap WI10, maar dit wordt 13 omdat de spreuk zo "goedkoop" mogelijk geworpen wordt. Handicap= 0.
Toeval (vier dobbelstenen) = 10.
De moeilijkheid is gelijk aan de moeilijkheid van de vaardigheid eleinese (was 18) , +5 vanwege de reductie van de kosten in CN. Wordt 23.

Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     16 + 19 - 0 - 10 - 223    = 1
Drempel
3


De betovering lukt.
Het touwtje rijst omhoog, vouwt zich rusting om het uitsteeksel en daalt weer naar beneden. De groep bindt het uiteinde vna het touwtje aan het uiteinde van een echt touw vast en trekt dit voorzichtig naar beneden. De beklimming van de rotswand wordt hierdoor opeens een heel stuk gemakkelijker.