Telepathie ER? WI 0 1

Gedachten lezen 15/ WI 12
De gebruiker kan de oppervlakkige gedachten lezen van een ander persoon binnen 6M. Dit is sterk genoeg om te ontdekken of de persoon bijvoorbeeld liegt of niet, maar informatie waar hij op dat moment niet aan denkt is niet toegankelijk. Duur is 5m.
-5/-/- raakt voorhoofd ander aan.
+10/-/- leest ook achtergrondgedachten; bijvoorbeeld naam, mentaliteit, karakter en IN.
+20/-/- leest diepere achtergrondgedachten; bijvoorbeeld oppervlakkige kennis van anderen
+30/-/- leest gedetailleerde achergrondkennis.


Projectie 20/ WI 15
De gebruiker zijn gedachten als woorden projecteren in de geest van een ander binnen 6 m afstand. Combinaties met gedachten lezen zijn mogelijk. Duur is normaal 5 m.
+10/-/- is ook in staat gevoelens en emoties over te brengen
+20/-/- kan beelden zenden


Wilsbuiging 20/ WI15
De gebruiker probeert een doelwit binnen 6 M zijn wil op te leggen. Bij succes krijgt de ander de effecten van een negatieve - optie of verliest hij 5 minuten van zijn geheugen. Het effect duurt tot een dag voorbij is. Als de gebruiker voor die tijd de Wilsbuiging vernieuwt hoeft het slachtoffer helemaal niets door te hebben.
-5 voorafgaande succesvolle conversatie/ verleiding.
-5/-/- raakt voorhoofd ander aan.
+5/-/- per extra - van de optie of extra 5 minuten. +15/-/- effect is permanent
+25 + ME + verschil in ME. Gebruiker neemt het doelwit in bezit. Zijn eigen lichaam wordt gedachteloos maar hij kan het lichaam van zijn doelwit nu besturen met zijn eigen geest. De “gast’ is gebonden aan de achtergrondopties en fysieke talenten van de “gastheer”. Terugkeren naar het eigen lichaam kost 10 s. De gebruiker sterft als zijn eigen lichaam sterft, of het lichaam van zijn gastheer.




Dit is een Magische vaardigheid.
Dit betekent dat de gebruiker minimaal ook over de vaardigheid Toveren tot een voldoende rang dient te beschikken
en de achtergrondsoptie Magisch Talent dient te hebben.


Voorbeeld van telepathie.
Afkortingen en symbolen
  Uitleg van de omschrijving


Voorbeeld van Telepathie

De groep avonturiers is op zoek naar de verblijfplaats van de laatste erfgenaam van het huis Shadrovan. Na veel zoeken vinden ze een vreemde grijsaard, die in een grote toren aan de grenzen van de stad Tirgu Mures woont. Sir Francis knoopt een gesprek aan met de grijsaard.

Op een bepaald moment vraagt de grijsaard aan Sir Francis waarom deze wil weten waar de laatste erfgenaam woont. Sir Francis vertelt als reden het feit dat hij onderzoek doet naar de Roemeense tak van zijn familie.
De grijsaard is in werkelijkheid een magier, die zijn best doet zijn vaardigheden voor de omwonenden geheim te houden. Hij betwijfelt of dit zo is en besluit de oppervlakkige gedachten van Francis te lezen.
Test van de vaardigheid Telepathie: Gedachten lezen:

De grijsaard heeft een talent (WI) van 15,
en een rang Telepathie van 17.
Telepathie Gedachten lezen heeft normaal een Handicap WI van 12. De Grijsaard heeft hier geen last van. Handicap = 0.
Toeval is 0,
Standaard moeilijkheid is 15. Hij beperkt zich tot de oppervlakkige gedachten van Sir Francis. Moeilijkheid = 15

Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     17 + 15 - 0 - 0 - 15    = 17
Drempel
1


De test wordt gemakkelijk gehaald. De grijsaard kiest voor de toepassing Spreuk. kiest voor de toepassing "spreuk" en probeert de magie zo onopvallend mogelijk te gebruiken. Dit betekent: geen geluid maken en geen vreemde handgebaren.

Test van de vaardigheid Toveren:

Hij heeft een IN van 17,
en een rang in de vaardigheid Toveren van 26.
De toepassing spreuk heeft een handicap WI10, maar dit wordt 16 omdat de spreuk zonder handgebaren en zonder geluid geworpen wordt. De grijsaard heeft slechts een WI van 15, dus Handicap= 1.
Toeval (vier dobbelstenen) = 16.
De moeilijkheid is gelijk aan de moeilijkheid van de vaardigheid Telepathie, +10 vanwege het achterwege laten van gebaar en geluid. 15 + 5 + 5 wordt 25.

Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     26 + 17 - 1 - 16 - 25    = 0
Drempel
3


De betovering gaat goed. Nu zou de grijsaard de gedachten van Sir Francis kunnen lezen, maar deze toepassing geeft Sir Francis recht op een ERtest tegen de moeilijkheid van Telepathie met behulp van een twintigzijdige dobbelsteen. Sir Francis heeft een ER van 30. De moeilijkheid van de toepassing is 15. De speler van Sir Francis gooit een "9". 30-9-15 > 0, dus de Grijsaard komt niets te weten.

De grijsaard had natuurlijk de moeilijkheid van de Telepathie kunnen vergroten, maar dat had ook de test van de vaardigheid Toveren moeilijker gemaakt. Hij weet nu in ieder geval dat Sir Francis niet erg onervaren is.