Teleportatie ER? WI 0 1

Portaal 20/ CH10 WI15
Maakt een grijs, ondoorzichtig vlak dat op twee plaatsen ontstaat, welke niet verder dan 2 meter verwijderd van elkaar kunnen zijn. De vlakken blijft 10 seconden bestaan. Iedereen die door het ene vlak loopt verschijnt uit het andere. Dingen die niet door iemand mee worden genomen reizen niet door het portaal. Als het vlak verdwijnt wordt iemand die zich halverwege bevindt teruggestuurd naar de plaats van herkomst.
-10/-/- Portaal is tussen twee identieke materiele objecten, bijvoorbeeld twee grote stenen van dezelfde steensoort of twee plasjes zoet water.
+2/-/ per verdubbeling van de afstand.
+5/-/ gebruiker is onbekend met de plaats waar het portaal uitkomt
+10/-/ portaal is van een kant naar keuze doorzichtig
+20/-/ verplaatsing is onmiddellijk, zonder dat er een portaal bestaat of moet worden gebruikt.
+5/-/ portaal is van een kant af onzichtbaar.


Dimensie verbuiging 20 CH10 WI15
De gebruiker manipuleert de dimensies in zijn directe eigen omgevig zo dat hij 2x zo snel beweegt als normaal – voor 10 seconden! Effectief betekent dit dubbele AP, met een maximum van 10.
+25/+3CH~3WI/- een keer extra sneller.

Tijdlus 20 CH15 WI15
De gebruiker manipuleert de tijdsstroom rond een persoon zodanig, dat deze voor 10 seconden buiten het normale tijdsverloop wordt geplaatst. Hij bevriest volledig. Gedurende de 10 seconden kan hij niets doen en kan hem niets overkomen. Daarna herneemt de tijd zijn normale verloop. Het doelwil heeft recht op een ER weerstandstest.
+5 per extra persoon/ extra 10 seconden (per factor)

Dit is een Magische vaardigheid.
Dit betekent dat de gebruiker minimaal ook over de vaardigheid Toveren tot een voldoende rang dient te beschikken
en de achtergrondsoptie Magisch Talent dient te hebben.


Het astrale vlak
Tijd reizen
Voorbeeld van Teleportatie
Afkortingen en symbolen
  Uitleg van de omschrijving

Voorbeeld van Teleportatie

De heks Sterrenoog staat buiten de herberg. Ze ziet dat er bij de ingang een paar "bekenden"van haar haar op staan te wachten. Ze wil graag onopgemerkt op haar kamer komen zonder de bekenden tegen het lijf te lopen. Ze mist het talent voor sluipen en verstoppen en illusies zijn ook geen optie, maar ze beheerst teleportatie en weet precies waar haar kamer ligt. Ze gebruikt een portaal dat een afstand van 10 meter overbrugt. Dit is de afstand van buiten op straat naar haar kamer. Ze wacht tot een rustig moment om de magie te gebruiken.
Test van de vaardigheid Teleportatie: portaal

Sterrenoog heeft een talent (WI) van 20,
en een rang Teleportatie van 33.
Teleportatie heeft een handicap CH en WI van 15. Sterrenoog heeft voldoende WI, maar slechts een CH van 13. Handicap = 1 + 2 = 3
Toeval is 0,
Standaard moeilijkheid is 20. Moeilijkheid is +2 per verdubbeling van de afstand. De afstand is normaal twee meter, om 10 meter te halen moet de afstand 3x verdubbeld worden. Moeilijkheid wordt hiermee 20 + 3 x 2 = 26

Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     33 + 20 - 3 - 0 - 26    = 24
Drempel
1


De test wordt gemakkelijk gehaald. Sterrenoog kiest voor de vaardigheid "spreuk"om de magie te gebruiken:

Test van de vaardigheid Toveren:

Zij heeft een IN van 17,
en een rang in de vaardigheid Toveren van 36.
Ze heeft meer dan genoeg WI om de handicap van de spreuk te halen, Handicap= 0.
Toeval (vier dobbelstenen) = 9.
De moeilijkheid is gelijk aan de moeilijkheid van de vaardigheid Teleportatie, dus 26

Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     36 + 17 - 0 - 9 - 26    = 6
Drempel
3


De test slaagt. er verschijnt een grijs vlak in de lucht, dat 10 seconden blijft bestaan. Als Sterrenoog door het vlak heen stapt komt ze uit op haar kamer. Zonder dat iemand het door heeft.