Oproepen ER? WI 0 1

Het oproepen en controlleren van bovennatuurlijke wezens en kennis.

Ontbieding 15 /CH15
De gebruiker roept een bovennatuurlijk wezen of dier van een bepaalde soort op. De gebruiker krijgt geen specifiek wezen van dat soort, maar een random vertegenwoordiger van een bepaalde sterkte. Het opgeroepen wezen verschijnt na 10 s op het veld vlakt voor de gebruiker en zal de gebruiker bij één enkel verzoek helpen, mits dit verzoek aan drie voorwaarden voldoet:
A) Niet langer duurt dan een dag
B) Volgens de spelleider niet tegen de aard van het wezen ingaat.
C) Het wezen niet direct in levensgevaar brengt
-5/-2/- biedt offer wat het wezen graag wil hebben/ heeft “ware naam” van wezen/op (per factor)
+ ER/-/- van het op te roepen wezen.
+ verschil in ME/-/- tussen oproeper en wezen
+10/+2/- per voorwaarde waaraan het verzoek niet voldoet.


Emanatie 25/WI20/-
Geeft beheersing over een elementaal vuur, plet of koude wapen.

Roep 15/CH15
De magiër roept een willekeurig individu van een bepaald soort wezen met IN kleiner dan 0 binnen 2 km afstand op. Deze zal zich met normale snelheid richting gebruiker begeven, indien dit zonder bijzondere inspanning mogelijk is.. Is er niemand van de gevraagde soort aanwezig, dan komt er niemand. Het wezen is geinteresseerd, maar zal verder handelen zoals zijn aard betaamd. De gebruiker heeft recht op 1 Conversatie-poging naar het wezen als had hij een succesvolle presentatie-test gehaald.
-10/-5/- wezen is gedomesticeerd en binnen 100 m. (muis, kat, hond)
+ER/-/- op te roepen wezen
+1/-/- per extra 2 km afstand of extra wezen
+5/+1/- wezen is specifieke vertegenwoordiger (“Lassie”), mag de magiër niet aanvallen, magiër hoeft geen verdere testen voor presentatie te halen, dier begrijpt taal magiër, magiër begrijpt taal dier (per factor)
+30/-/- roept ALLE wezens van een bepaald soort binnen radius op.


Vraag 25/ CH15
De gebruiker stelt een vraag aan de bovennatuurlijke krachten krijgt een antwoord. De vraag is normaal gericht op het heden en bestaat uit “ja” of “nee”. Bedenk dat niet op iedere vraag een antwoord mogelijk is.
+1/+1/- per eerder gestelde vraag over dit object deze maand.
+10/-/- antwoord is een getal.


Dit is een Magische vaardigheid.
Dit betekent dat de gebruiker minimaal ook over de vaardigheid Toveren tot een voldoende rang dient te beschikken en de achtergrondsoptie Magisch Talent dient te hebben.


Voorbeeld van het gebruik van Oproepen: Vraag.
Afkortingen en symbolen
  Uitleg van de omschrijving

Voorbeeld van oproepen: Vraag

Moriamis is in onderhandeling met een stel schavuiten om er achter te komen wie er de laatste tijd jonge priesters van haar orde laat verdwijnen. Ze krijgt een heel verhaal te horen, maar betwijfelt of het waar is. Ze besluit deze deze vraag voor te leggen aan hogere machten.

Test van de vaardigheid Oproepen:

Moriamis heeft een talent (WI) van 17,
en een rang Oproepen van 42.
Vraag heeft geen bijzondere handicaps. Handicap = 0.
Toeval is 0,
Standaard moeilijkheid is 25. moriamis besluit te moeilijkheid met 10 punten te verhogen om de ER-test van de schavuit moeilijker te maken. Moeilijkheid wordt 35



Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     42 + 17 - 0 - 0 - 35    = 24
Drempel
1

De test tegen de vaardigheid Oproepen lukt gemakkelijk. Nu moet Moriamis nog een test van de vaardigheid "Toveren" maken om de betovering ook af te laten gaan. Ze kiest voor de toepassing "spreuk" en probeert de kosten van de spreuk te beperken tot 1 enkele CN

Test van de vaardigheid Toveren:

Moriamis heeft een IN van 16,
en een rang in de vaardigheid Toveren van 40.
De toepassing spreuk heeft een handicap WI10, maar dit wordt 13 omdat de spreuk zo goedkoom mogelijk geworpen wordt. Geen probleem, Handicap= 0.
Toeval (vier dobbelstenen) = 11.
De moeilijkheid is gelijk aan de moeilijkheid van de vaardigheid creatie, +5 vanwege de reductie van de kosten in CN. 35 + 5 wordt 40.

Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     40 + 16 - 0 - 11 - 40    = 2
Drempel
3


De betovering lukt.


De schavuit moet nu een test van zijn ER tegen een moeilijkheid van 35 maken. Dit mislukt, en Moriamis komt te weten dat de schavuit meer weet. Daar was ze al bang voor.