Overleven GE 0 1

Deze vaardigheid helpt een personage verschillende nadelige effecten van beschadigingen, inspanningen en de woeste natuur te verminderen.

Kritiek effect 10/-/1CO Indien de gebruiker een verwonding krijgt, vergiftigd of ziek wordt kan er een kritiek effect optreden.
De aard van het effect is afhankelijk van de aard van de verwonding én het getroffen talent.
Beiden worden onafhankelijk van elkaar bepaald!

Type verwonding Getroffen talent
Scherp: -1 GE/10s door bloeding
Stomp: - 6C0-6CN
Vuur: -4 WI -4 ZI
Kou: - 4LE - 4 ZI
Wurg: -6LE -6 BE
Bliksem: -4 BE -4ZI
WI, IN, CH, ZI: -6 AP
LE: val
BE: verliest wapen rechterhand
KR verliest wapen/ schild linkerhand.

Standaard moeilijkheid geldt voor een verwonding van 1 punt en voorkomt het kritisch effect. Bij een blunder is de gebruiker bewusteloos. -5/-/- voor effect op talent i.p.v. type wapen. Bijvoorbeeld: of men omvalt bij een treffer op de benen. +5/-/- per extra punt verwonding.

Ascese 10/WI 15/-
Een succesvolle test betekent dat het personage een bepaalde periode toekan zonder slaap, drinken, voedsel of beschutting zonder dat hij daar nadelen van ondervindt. Normaal krijgt iemand de volgende effecten van gebrek aan eten, slaap, drinken en beschutting tegen het weer:

Tijd per Mist Effect
1x dag Eten - KR, - GE
1x dag Drinken - 4KR, -6 GE
1X dag 8 uur slaa[ -3 CH, WIn, WI en MA


Omstandigheden:
Wat Effect Per
Felle zon -1 ZI Uur
Kou -1 KR, GE, LE, WI Uur
Hitte -1 KR, GE, LE, WI Uur
Intens - x 1/6e
Heel intens - x 1/60e

De test wordt gemaakt na `Per` periode.
+5/WI+1/- per extra periode

Voorbeeld van Overleven: Kritiek effect
Voorbeeld van Overleven: Ascese
Afkortingen en symbolen
  Uitleg van de omschrijving