Magische materialen
De volgende lijst van materialen wordt gebruikt in het Earin verhaal.
Spelleiders welke niet de tijd of motivatie hebben om zelf een lijst samen te stellen kunnen vrij van onderstaande lijst gebruik maken.
Voor het materiaal staat de bonus welke dit materiaal geef, na het materiaal de hoeveelheid van het materiaal welke minimaal nodig is voor de rune. Een bonus gevolgd door een * geeft een extra bonus indien het materiaal aan de gestelde voorwaarde voldoet.
Betoveren
+ 1 Berken, beuken of lindehout kg
+ 2 iep, hazelaar of essenhout kg
+ 3 eiken- of ceder hout kg
+ 1* boom is ouder dan 100 jaar
+ 1* boom is ouder dan 1000 jaar.
Creatie, Portaal
+1 Basalt kg
+2 Hout kg
+3 Ivoor ½ kg
+4 Amber ons
+5 Parel gram
Disjunctie
+1 Populieren hout kg
+2 Berkenhout
+3 Lindehout
+4 Essen of eikenhout
+1* boom is getroffen door bliksem
+ 2* boom is ouder dan 100 jaar
+ 3* boom is ouder dan 1000 jaar.
+8 Ijzer kg
+9 zilver 100 gram
+10 Orichalcum gram
Duisternis
+1 Basalt kg
+2 Steenkool ½ kg
+3 obsidiaan ons
+4 Agaat 10 gram
+1* gemaakt in volle duisternis
Elementaal wapen
+1 rode, blauwe, groene of witte halfedelsteen gram
+2 Robijn (vuur) saffier (water) Smaragd(aarde) Diamant (lucht) gram, diamant ½ gram
+1* edelsteen heeft stervormig patroon.
+1* bewerkt door slijper (test tegen 20)
+1* bewerkt door slijper (test tegen 50)
Fantasme, onzichtbaarheid, wilsdwang
+1 Glas gram
+2 Kristal gram
+3 Turquois gram
+4 Spielgelglas 0,1m2
+5 Diamant gram
Golem
+1 Tin kg
+2 Brons kg
+3 Ijzer kg
+4 Zilver 100 gr
+5 Orichalcum gr
Gunst, Zegening, Vraag
+1 Hout kg
+2 Ivoor 10 gr
+3 Ijzer kg
+4 Steen ton
+5 Marmer 100 kg
Witte magie, telekinese, Licht
+1 Dennenhout kg
+2 Ijkenhout kg
+3 Essenhout kg
+4 ivoor kg
+5 Opaal 3 gr
Zwarte magie, Parasitisme, vervloeking
+1 bloed ltr
+2 huid 0,1 m2
+3 Bot 1/2 kg
+1* Elf of Danar
+1* vers (binnen uur)
Oproepen
(de materialen gaan altijd verloren bij een succesvolle toepassing)
+2 eten of drinken dat het wezen lekker vindt kg
+4 Schedel van wezen dat tot soort behoort tegengesteld aan op te roepen wezen 100 gr.
+6 Schedel van persoonlijke tegenstander wezen 100gr
+2* in heiligdom gewijd aan een god met dezelfde Mentaliteit als het wezen.
+2* Maker haalt test met moeilijkheid 20 in vaardigheid kennis : religie.
Vorm verandering
+1 Ivoor
+2 Leer
+1* afkomstig van magisch wezen
+1* afkomstig van wezen met de gave tot vormverandering
+1* bewerkt door ambachtsman met test tegen moeilijkheid 30.