Vormverandering WI 0 1

Diervorm 20/ IN 15 Wildernis 10
Neemt alle fysieke eigenschappen, fysieke opties en de vorm van een dier of menselijk wezen over. BE, LE, KR, GE en ZI wor-den als ware het personage een wezen van van de gekozen soort, inc. de correcties welke het type wezen heeft. Kleding en uitrus-ting veranderen niet mee. Duurt 1 uur of naar wens magiër indien korter. X= ER wezen in bestiarium. Vaardigheid Kennis = Van het “genus” (soort: honden, katten etc) van het wezen.
+2 per graad Omvang (+1 of -) van het wezen
+10/-/- men verandert een ander. Deze heeft recht op eend 20 ER test tegen de moeilijkheid van de spreuk en moet binnen 6m staan


Mutatie 20/ IN 15
De magier geeft zichzelf een enkele extra fysieke normale achtergrondsoptie met een ter waarde van plus, 0 of
plus correctie voor 5m
+5/-/- per extra of plus achtergrondsoptie.
+10/-/- ontvanger is een ander


Mom 5 IN15
Gebruiker kan eigen vorm veranderen met parameters gelijk aan een moeilijkheid 10 toepassing van de vaardigheid Opmaken voor een duur van 10m
+1 per extra rang opmaak of extra 10m

Dit is een Magische vaardigheid.
Dit betekent dat de gebruiker minimaal ook over de vaardigheid Toveren tot een voldoende rang dient te beschikken
en de achtergrondsoptie Magisch Talent dient te hebben.


Voorbeeld van Vormverandering.
Afkortingen en symbolen
  Uitleg van de omschrijving


Voorbeeld van vormverandering

Lentestorm is op de vlucht voor een stel orks. Deze rennen harder dan zij, dus halen ze haar langzaam maar zeker in.
Lentestorm besluit dat ze iets moet ondernemen om niet in handen van de orks te vallen. Ze verstopt haar uitrusting zo goed als het kan en probeert zichzelf in een grijze wolf te veranderen. Een paar kleine, waardevolle dingen stopt ze in een buidel.

Test van de vaardigheid Vormverandering:

Lentestorm heeft een talent (WI) van 15,
en een rang Vorm verandering van 32.
Diervorm heeft handicaps op het gebied van IN en kennis vanhet wezen waarin de magier wenst te veranderen. Lentestorm wenst te veranderen in een Wolf, met een gemiddelde ER van 8 (volgens het Bestiarium. Dit vereist 8 rangen in de vaardigheid Kennis: Gens Canis (hondachtigen), maar Lentestorm beheerst deze beiden genoeg. Handicap = 0.
Toeval is 0,
Standaard moeilijkheid is 20



Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     32 + 15 - 0 - 0 - 20    = 27
Drempel
1

De test tegen de vaardigheid Vormverandering lukt. Nu spreekt Lentestorm een spreuk uit om de magie te laten werken.

Test van de vaardigheid Toveren:

Lentestorm heeft een IN van 15,
en een rang in de vaardigheid Toveren van 34.
De toepassing spreuk heeft een handicap WI10. Geen probleem, Handicap= 0.
Toeval = = 12.
De moeilijkheid is gelijk aan de moeilijkheid van de vaardigheid vormverandering, 20.

Effect =    Vaardigheid + Talent - Handicaps - Toeval - Moeilijkheid    =     34 + 15 - 0 - 12 - 20    = 0
Drempel
3


De betovering lukt net.

Lentestorm's lichaam verandert in dat van een grijze wolvin. Ze krijgt alle fysieke eigenschappen en opties van het dier, waaronder een hogere snelheid en een enorm uithoudingsvermogen.
Lentestorm heeft bijvoorbeeld een LE van 18, 8 punten boiven het gemiddelde van een mens. Wolven hebben een gemiddelde LE van 14, dus als Lentestorm zich in een wolf veranderd wordt haar LE 24. Op dezelfde manier worden KR, GE, ZI en BE beinvloed.
Lentestorm krijgt in worfvorm ook de extra opties Snel 2 en Stayer !, want dit zijn fysieke opties. Ze krijgt ook de opties Duimloos 1 en stemloos 1.
Instinct en angst voor mensen zijn echter geen fysieke opties, dus heeft Lentestorm daar in wolfvorm geen last van.
De betovering doort 1 uur, Lentestorm heeft dus een uur om ver genoeg weg te geraken.
Als wolf kan ze natuurlijk niet haar hele uitrusting meenemen. Maar dat is een geringe prijs voor het ontlopen van de orks. Ze neemt haar buidel in haar bek, zodat ze tenminste nog een paar voorwerpen van waarde mee kan nemen.