Eten, drinken en onderdak

Naam Kg $ Houdbaar
Karig maal 1/2 0,02 1D
Normaal maal 1/2 0,03 1D
Goed maal 1 0,05 1D
Drinken 1 0,01 3D
Houdbaar x1 x2 x10
Ijzeren x2 x3 x100

De effecten van een gebrek aan eten, drinken en slaap worden uitgelegd onder de vaardigheid
Overleven: Ascese

In de wildernis kan een personage ook proberen om zelf aan zijn maaltje te komen. Dit wordt beschreven onder de vaardigheid
Wildernis: Foerageren

Tabel Onderdak

Naam $ Duur Omschrijving
Minimum 0,1 1 dag Oncomfortabel. -1 op alle talenten volgende dag
Zaal 0,2 1 dag Geen comfort of privacy, wel goede nachtrust
Groep 0,4 1 dag Tot 4 personen op een kamer
Prive 0,6 1 dag goede accomodatie met eigen kamer
Pension x5 x7 Weekverblijf
Tijdelijke huur x15 x30 maandverblijf
Lange huur x60 x180 per half jaar
Koop x2000 nvt nvt
Grote stad x2 x1 x1
Wereldstad x3 x1 x1
Tijdens feest x2 x1 alleen pension of dagverblijf

De accomodatie bied een woonvertrek, sanitair en slaapplaats, maar is verder exclusief eten en drinken.

Zie onder Overleven:Ascese voor de effecten van gebrek aan slaap. In de wildernis kan een personage zelf zijn onderdak verzorgen, dit wordt uitgelegd onder de vaardigheid wildernis.

Voorbeeld van het kopen van eten, drinken en onderdak.