Eten, drinken en onderdak
Naam |
Kg |
$ |
Houdbaar |
Karig maal |
1/2 |
0,02 |
1D |
Normaal maal |
1/2 |
0,03 |
1D |
Goed maal |
1 |
0,05 |
1D |
Drinken |
1 |
0,01 |
3D |
Houdbaar |
x1 |
x2 |
x10 |
Ijzeren |
x2 |
x3 |
x100 |
De effecten van een gebrek aan eten, drinken en slaap worden uitgelegd onder de vaardigheid Overleven: Ascese
In de wildernis kan een personage ook proberen om zelf aan zijn maaltje te komen. Dit wordt beschreven onder de vaardigheid
Wildernis: Foerageren
Tabel Onderdak
Naam |
$ |
Duur |
Omschrijving |
Minimum |
0,1 |
1 dag |
Oncomfortabel. -1 op alle talenten volgende dag |
Zaal |
0,2 |
1 dag |
Geen comfort of privacy, wel goede nachtrust |
Groep |
0,4 |
1 dag |
Tot 4 personen op een kamer |
Prive |
0,6 |
1 dag |
goede accomodatie met eigen kamer |
Pension |
x5 |
x7 |
Weekverblijf |
Tijdelijke huur |
x15 |
x30 |
maandverblijf |
Lange huur |
x60 |
x180 |
per half jaar |
Koop |
x2000 |
nvt |
nvt |
Grote stad |
x2 |
x1 |
x1 |
Wereldstad |
x3 |
x1 |
x1 |
Tijdens feest |
x2 |
x1 |
alleen pension of dagverblijf |
De accomodatie bied een woonvertrek, sanitair en slaapplaats, maar is verder exclusief eten en drinken.
Zie onder Overleven:Ascese voor de effecten van gebrek aan slaap.
In de wildernis kan een personage zelf zijn onderdak verzorgen, dit wordt uitgelegd onder de vaardigheid wildernis.
Voorbeeld van het kopen van eten, drinken en onderdak.
|