Personages
De opbouw van een personage verloopt in een paar afzonderlijke stappen:
Talenten
Talenten zijn de eigenschappen van een personage. Een aantal talenten zijn aangeboren, een aantal afhankelijk van de sociale positie, status en het karakter van het personage.
De volgende acht talenten zijn aangeboren:
Een speler mag 80 punten zijn punten vrij over deze acht verschillende talenten verdelen, zo lang:Daarnaast zijn er nog een 6-tal talenten welke niet zijn aangeboren:
- geen enkel talent minder dan 5 punten krijgt,
- geen enkel talent meer dan 15 punten krijgt en
- het personage niet meer punten indeelt dan het maximum dat de spelleider als beperking heeft gesteld.
Noteer voor deze zes talenten voorlopig een waarde van 10. Deze waarde kan veranderen in de volgende stap.
Ik ben nieuw hier. Wat moet ik kiezen?
Ga naar stap 3: opties.
GE
Gezondheid is levenskracht. Een ongezond personage is vatbaarder voor ziektes en valt bij een lichte beschadiging bewusteloos. Een goede gezondheid betekent dat een personage makkelijker de effecten van een ziekte, gif of verwonding kan hebben. Er zijn maar heel weinig vaardigheden welke direct met gezondheid te maken hebben, maar toch is een goede gezondheid vaak bijzonder nuttig. Stel je voor dat James Bond bij iedere dreun al meteen belusteloos zou vallen.
Een speler kan bij het maken van een personage bezuinigen op dit talent, maar het wordt aangeraden niet te overdrijven.
GE is belangrijk voor avonturiers welke het risico lopen om "beschadigd te raken".